torstai 7. tammikuuta 2016

Paikkakorttimaraton alkakoon - ja kootut askarteluvinkit


Nyt kun vuosi on vaihtunut, olen saanut uutta intoa ja puhtia aloittaa ihan oikeasti tekemään hääjuttuja! Tähän mennessä olen pääasiassa keskittynyt tekemään koeversioita sekä hankkimaan materiaaleja, mutta nyt päätin, että minun on aika ryhtyä oikeisiin hommiin, niin ei sitten tule liian kiire :) Niinpä istahdin loppiaisena alas, etsin mallikappaaleni sekä tarvittavat arkastelumateriaalit paikkakortteihin ja ryhdyin hommiin! Perustimmekin mieheni kanssa oikean teho tehtaan (ja luit oikein, myös mieheni auttoi minua<3) - mies piirsi silkkinauhoihin "sydämen reunoja" tekemäni mallin avulla ja minä leikkasin ne, hion muodot kohdilleen, liimasin kaksipuoleisella teipillä paikoilleen ja lopuksi tähtäsin kaksi timanttia koristeeksi. Ja nyt meillä on jo melkein puolet tehtynä!

Tarvikkeinä näissä paikkakorteissa käytin hohtavan valkoista paksua paperia, josta olin leikannut sydämet jo aiemmin valmiiksi. Lisäksi käytin punaiseen taittuvan violetin (pää maustevärimme^^) sävyistä silkkinauhaa, jonka liimasin kaksipuoleisella teipillä (reuna ei rispaannu niin helposti, nauha pysyy paikoillaan ja liima ei jätä jälkiä) sydämeen. Lisäksi ostin etukäteen "timanttitarroja", joista hyödynsin tänään vähän tummemman väriä. Nämä on siis tarkoitus laittaa miehille, kirkkaat sitten naisille :)  Saimme liki puolet valmiiksi parissa tunnissa ja ihan lähipäivinä aion tehdä loputkin. Vielä en siis kirjoittanut paikkakortteihin nimiä, sillä halusin jättää nimien kirjoituksen lähemmäs kesää hetkeen, jolloin vieraslista varmistuu. Kiinnityskohtaa (viinilasin raunaan) en myöskään vielä leikannut, sillä en ole ihan vielä päättänyt, tulevatko nämä kiinni lovella lasin reunaan vaiko kaksipuoleisella teipillä lasin varteen. Se on kuitenki jo todella paljon, että nämä ovat nyt tehtynä ja askartelumaraton näin käynnissä! Innolla mennäänkin kohti lisäarkasteluja ja ainakaan tämä maraton ei vielä tuntunut mahdottomalta :) Tarkoituksenani on tehdä näitä 100 kpl, jotta ne varmasti riittävät, ja minulla on sitten nimien kirjoitusvaiheessa varaa muutamaan virheeseenkin. Kokeiluversiostani löydät tiedot sekä tarkat teko-ohjeet täältä.

HOXHOXHOX! Huomasithan ylälaitaan ilmestyneen uuden sivun "Tee se itse"! Askarteluista, leipomuksista ja tuunauksista innostuneena päätin koota tälle sivulle minun tekeleeni ja kokeiluni, jotta kaikille itse tekemisestä innostuneille morsiamille löytyisi vinkkejä helposti yhdestä paikkaa. Käy siis ihmeessä tutustumassa :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti