torstai 27. elokuuta 2015

Sormusten teettäminen, vaihe 2

Eilen kävimme toisen kerran kuopiolaisen korusepän ja -suunnittelijan Hanna K:n luona jatkamassa teetettyjen sormusten suunnittelemista (lue ensimmäisestä vaiheesta täältä). Tämän tapaamisen tavoitteena oli nähdä suunnitelmat meidän sanallisesti kuvailemista sormuksista ja työstää niitä eteenpäin. Vähän jännitin tapaamista, sillä odotan sormukseltani aika paljon.

Mikon sormuksen suunnitelmat olivat aika hyviä ja ne eivät kaivanneet kuin pientä hiomista ja lisäideointia. Mikolle oli myös liki vastaavanlaista kuviointia mallina valmiina, mikä auttoi pohtimaan yksityiskohtia. Mikon sormuksen lähtöideana oli tosiaan tämä Lumoavan Hunaja sormus, mutta tästä tulee astetta persoonallisempi ja aaltoilevampi sekä yksityiskohdilla häystetty :)


Minun sormuskuvista en ollut aluksi varma pidinkö vai enkö. Siihen vaikutti varmasti se, että mallikuvat olivat reaalikoossa, enkä ollut koskaan ennen nähnyt piirrettyjä sormuskuvia, niin niistä oli aika hankalaa saada kuvaa, mikä näyttää sitten luonnossa minkäkinlaiselta. Hetken kuitenkin ideoita pyöritellessäni pääsin suunnittelun makuun ja osasin kertoa, millaisia muutoksia kaipaan. Minulle on erityisen tärkeää, ettei sormusten väliin jää rakoa, mihin erityisesti keskitymme. Lisäksi aloin himoitsemaan vähän suurempaa keskikiveä, voi ei :D Mutta keskustelun jälkeen minulle tuli jälleen luottavainen mieli, kyllä täältä minulle vielä unelmien sormus saadaan. Ja ennen kaikkea innostuin pienistä persoonallisista lisistä, joita ei kaupan sormuksista löydy! Ja keksi lennosta vielä vähän lisää persoonallista yksityiskohtaakin sormukseen^^ Tässä vähän minun alkuperäistä ideakuvasuuntaa:





Kokonaisuutena minulle jäi innostunut ja hyvä fiilis, sormusten teettäessä kun saa olla itse ihan jokaisessa vaiheessa mukana ja tehdä muutoksia viime metreille saakka. Seuraava vaihe miellä on muutaman viikon päästä, jolloin suunnittelija tekee meille hopeset mallirungot, josta Mikko näkee oman sormuksen mahdollista alustavaa kuviointia ja paksuutta, ja minä voin mallata paksuuden ohella sormuksen istuvuutta kihlasormukseni kanssa - seuraavaa kertaa siis odotellessa :)

PS. Eilen lähti Save the date -kortit tilaukseen, vähän jo jännittää, että onnistuuhan ne :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti